somaye-label.jpg

اثر گذاری طراحی خوب بر روی مشتری و خریداران یک محصول

فرض کنید چندین طرح نمونه برای ظاهر و شکل و شمایل محصول خود اماده کرده اید و میخواهید از بین آنها مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. بدین منظور ابتدا باید به دو سوال پاسخ دهید :

·        کدام یک از این طرح ها به اصطلاح بیشتر به چشم می آید و در قفسه های فروشگاه ها جذابیت بیشتری خواهد داشت؟

·        مشتریان شما تا کنون چه عناصر بارز و شاخصی را در بسته بندی های شما دیده اند و چند وقت است که محصولات شما این نشانه ها را با خود به همراه دارند ؟

جاذبه طراحی راهکاری است که میتواند پاسخ های مناسبی به این دو سوال داشته باشد.

"پتانسیل این که یک کسب و کار به دلیل کم رنگ شدن جاذبه های محصولاتش بازار خود را از دست بدهد و دیگر کسی در قفسه فروشگاه ها به محصولاتش توجهی نشان ندهد بسیار بالاست، و مسلما هیچ کس نمیخواهد در این دوره و زمانه چنین ریسکی را مرتکب شود" از گفته های Pamela Waldron مدیر بین الملل شرکت Oral Care . " ما به طور متناوب از تکنیک جاذبه طراحی برای رسیدن به طراحی های لیبل جدید برای برند های بزرگ و معروف استفاده میکنیم. ما هرگز هیچ تغییری در طراحی یک لیبل انجام نمیدهیم مگر این که تاثیرات آن را بر نما و جاذبه بصری آن محصول بررسی کنیم." این گفته ها نشان دهنده این است که لیبل و ظروف محصولات – به عنوان مثال یک بطری شیشه ای یا یک ظرف پلاستیکی -  چگونه به خوبی مکمل یکدیگر هستند.

عملیات مربوط به طراحی جذاب و چشمگیر را حداقل از دو روش میتوان انجام داد:

·        اگر هدف ما سنجش میزان چشمگیر بودن یک بسته بندی صلب هنگامی که در قفسه فروشگاه قرار میگیرد است، میتوان تعدادی از خریداران را با چند صحنه طراحی شده از فروشگاه ها مواجه کرد که در آنها قفسه فروشگاه ها بر روی یک صفحه نمایش به آنها نشان داده میشود. این  موارد دسته بندی شده را به خریداران درست مثل موقعی که در حال خرید کردن هستند نشان میدهیم و آنها توسط یک کنترل که در اختیارشان قرار میگیرد بین این دسته بندی ها مرور خواهند کرد. تمرکز چشم این خریداران ثبت و ضبط میشود و از روی آن  یک نمودار حرارتی که نشان دهنده محدوده هایی از قفسه ها یا بسته بندی ها که بیشترین توجه مشتریان به آنها بوده است تولید میشود.

این روش تحقیق در مورد جذابیت طراحی، باور موسسه P&G را مبنی بر این که ایجاد بلوک های آبی میتواند جاذبه بصری محصول حالت دهنده موی Pantene Aqua Light خود در اروپای غربی را بهبود بخشد اثبات کرد. طراحی آبی کمرنگ که این شرکت از آن استفاده میکرد زیاده از حد باعث میشد تا خریداران از دیدن آن دلزده شوند.

·        اگر هدف از این مطالعه این باشد که با عادات خریداران در فروشگاه ها آشنا شویم یک راهکار این است که خریدار عینک مخصوصی را به چشم بزند که تمام محدوده مورد مشاهده او را هنگام خرید ضبط کند.

Christian Simms مدیر اطلاعات بازار مصرفی شرکت Procter & Gamble در این باره میگوید " فروش فوق العاده شروع شده را نمیتوان تمام کرد مگر این که خریداران بسته بندی محصول شما را برای بار اول در قفسه فروشگاه ها ببینند. با راهکار طراحی جذاب میتوانید ببینید آیا در متوقف کردن خریداران برای دیدن محصولتان در فروشگاه ها موفق بوده اید یا نه."

برخی از شرکت های مواد غذایی بسته بندی شده روش های مختص خودشان را برای بررسی جذابیت طراحی یا به اصطلاح ردیابی چشم دارند، اما این امر مستلزم سرمایه گذاری اولیه برای عینک های مخصوص و دیگر تجهیزات لازم برای انجام چنین مطالعاتی است. در اغلب موارد صاحبان برند یکی از دو روش بیان شده را توسط شرکت هایی که تخصصشان این گونه مطالعات است انجام میدهند که این امر با همکاری یک تیم چند منظوره  متشکل از افرادی از قسمت های بازاریابی و تحقیق و توسعه با این شرکت ها صورت میپذیرد.

در ادامه نیز با 4 نکته در مورد اجرای یک مطالعه ردیابی چشم آشنا میشویم:

1.       سوالاتی که لازم است جواب داده شوند را مشخص کنید( مثلا، آیا خریداران محصول ما را در قفسه فروشگاه ها میبینند؟ این محصول در مقایسه با محصولات رقیب چه میزان از توجه را به خود جلب میکند ؟)

2.       مشخصات عملی را تعیین کنید از جمله زمان در معرض بودن، انگیزاننده ها (جملات خاص یا تصاویر نمادین) و نیز مسائل مربوط به طراحی عملی مانند تنوع، اندازه نمونه و نوشته ها و عبارات

3.       یک تست آزمایشی را برای این که ببینید تا چه حد کار های صورت گرفته و محیط طراحی شده حس تعامل مورد نظر و مطلوب را بر می انگیزند انجام دهید

4.       و در آخر نمونه های اصلی را در محیط های واقعی ازمایش کنید.

add04.jpg

مطلب پیشنهادی

پلاک و مارک کولر

پلاک و مارک کولراستفاده از پلاک بر روی کولر ها امری بسیار شایع در تولید کولر می باشد و سازندگان بدینوسیله مارک و نشان تجاری خود را بر روی کولر نصب می نمایند.
ماندگاری بسیار زیاد در رنگ و کیفیت از نکات حائز اهمیت در تولید این نوع پلاک می باشد. چاپ فلزات سمیه بهترین خدمات را از طراحی تا تولید پلاک مورد نظر به مشتریان خود عرضه می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پلاک و مارک کولر - مجتمع چاپ فلزات سمیه

 

لیبل مشخصات پرسنل سایپا اتیکت badge

تولید لیبل مشخصات پرسنل سایپا ، اتیکت فلزی badge طبق استاندارد و بخشنامه شرکت سایپا. ابعاد 58 در 25 میلیمتر جنس آلومینیوم.

تولید و ارسال به سرتاسر کشور ، سفارش به هر تعداد انجام می پذیرد.

 

لیبل مشخصات پرسنل سایپا

 

 

اتیکت سایپا badge

 

مشخصات سایپا

 

مجتمع چاپ فلزات سمیه تولید کننده انواع اتیکت و بج badge فلزی

ساخت پلاک فلزی کمپرسور فن و هواکش

پلاک کمپرسور فن هواکشتولید انواع پلاک فلزی جهت نصب بر روی کمپرسور ها ، انواع فن و هواکش با استفاده از فلزات آلومینیوم و استیل در ضخامت و ابعاد مختلف.
امکان رنگ بندی نامحدود در طراحی پلاک و ساخت با بهترین کیفیت. درج مشخصات محصول و امکان درج شماره سریال ساخت بر روی پلاک.
جهت بازدید از پلاک های ساخته شده در مجتمع چاپ فلزات سمیه می توانید از منوی بالای سایت به قسمت نمونه کارها وارد شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساخت پلاک فلزی کمپرسور فن و هواکش - مجتمع چاپ فلزات سمیه

somaye-mark.jpg

مارک پلاک آلومینیوم استیل چاپ فلزات سمیه

آخرین اخبار

تمامی حقوق وب سایت برای مجتمع چاپ فلزات سمیه محفوظ است