somayeco.jpg

اثر گذاری طراحی خوب بر روی مشتری و خریداران یک محصول

فرض کنید چندین طرح نمونه برای ظاهر و شکل و شمایل محصول خود اماده کرده اید و میخواهید از بین آنها مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. بدین منظور ابتدا باید به دو سوال پاسخ دهید :

·        کدام یک از این طرح ها به اصطلاح بیشتر به چشم می آید و در قفسه های فروشگاه ها جذابیت بیشتری خواهد داشت؟

·        مشتریان شما تا کنون چه عناصر بارز و شاخصی را در بسته بندی های شما دیده اند و چند وقت است که محصولات شما این نشانه ها را با خود به همراه دارند ؟

جاذبه طراحی راهکاری است که میتواند پاسخ های مناسبی به این دو سوال داشته باشد.

"پتانسیل این که یک کسب و کار به دلیل کم رنگ شدن جاذبه های محصولاتش بازار خود را از دست بدهد و دیگر کسی در قفسه فروشگاه ها به محصولاتش توجهی نشان ندهد بسیار بالاست، و مسلما هیچ کس نمیخواهد در این دوره و زمانه چنین ریسکی را مرتکب شود" از گفته های Pamela Waldron مدیر بین الملل شرکت Oral Care . " ما به طور متناوب از تکنیک جاذبه طراحی برای رسیدن به طراحی های لیبل جدید برای برند های بزرگ و معروف استفاده میکنیم. ما هرگز هیچ تغییری در طراحی یک لیبل انجام نمیدهیم مگر این که تاثیرات آن را بر نما و جاذبه بصری آن محصول بررسی کنیم." این گفته ها نشان دهنده این است که لیبل و ظروف محصولات – به عنوان مثال یک بطری شیشه ای یا یک ظرف پلاستیکی -  چگونه به خوبی مکمل یکدیگر هستند.

عملیات مربوط به طراحی جذاب و چشمگیر را حداقل از دو روش میتوان انجام داد:

·        اگر هدف ما سنجش میزان چشمگیر بودن یک بسته بندی صلب هنگامی که در قفسه فروشگاه قرار میگیرد است، میتوان تعدادی از خریداران را با چند صحنه طراحی شده از فروشگاه ها مواجه کرد که در آنها قفسه فروشگاه ها بر روی یک صفحه نمایش به آنها نشان داده میشود. این  موارد دسته بندی شده را به خریداران درست مثل موقعی که در حال خرید کردن هستند نشان میدهیم و آنها توسط یک کنترل که در اختیارشان قرار میگیرد بین این دسته بندی ها مرور خواهند کرد. تمرکز چشم این خریداران ثبت و ضبط میشود و از روی آن  یک نمودار حرارتی که نشان دهنده محدوده هایی از قفسه ها یا بسته بندی ها که بیشترین توجه مشتریان به آنها بوده است تولید میشود.

این روش تحقیق در مورد جذابیت طراحی، باور موسسه P&G را مبنی بر این که ایجاد بلوک های آبی میتواند جاذبه بصری محصول حالت دهنده موی Pantene Aqua Light خود در اروپای غربی را بهبود بخشد اثبات کرد. طراحی آبی کمرنگ که این شرکت از آن استفاده میکرد زیاده از حد باعث میشد تا خریداران از دیدن آن دلزده شوند.

·        اگر هدف از این مطالعه این باشد که با عادات خریداران در فروشگاه ها آشنا شویم یک راهکار این است که خریدار عینک مخصوصی را به چشم بزند که تمام محدوده مورد مشاهده او را هنگام خرید ضبط کند.

Christian Simms مدیر اطلاعات بازار مصرفی شرکت Procter & Gamble در این باره میگوید " فروش فوق العاده شروع شده را نمیتوان تمام کرد مگر این که خریداران بسته بندی محصول شما را برای بار اول در قفسه فروشگاه ها ببینند. با راهکار طراحی جذاب میتوانید ببینید آیا در متوقف کردن خریداران برای دیدن محصولتان در فروشگاه ها موفق بوده اید یا نه."

برخی از شرکت های مواد غذایی بسته بندی شده روش های مختص خودشان را برای بررسی جذابیت طراحی یا به اصطلاح ردیابی چشم دارند، اما این امر مستلزم سرمایه گذاری اولیه برای عینک های مخصوص و دیگر تجهیزات لازم برای انجام چنین مطالعاتی است. در اغلب موارد صاحبان برند یکی از دو روش بیان شده را توسط شرکت هایی که تخصصشان این گونه مطالعات است انجام میدهند که این امر با همکاری یک تیم چند منظوره  متشکل از افرادی از قسمت های بازاریابی و تحقیق و توسعه با این شرکت ها صورت میپذیرد.

در ادامه نیز با 4 نکته در مورد اجرای یک مطالعه ردیابی چشم آشنا میشویم:

1.       سوالاتی که لازم است جواب داده شوند را مشخص کنید( مثلا، آیا خریداران محصول ما را در قفسه فروشگاه ها میبینند؟ این محصول در مقایسه با محصولات رقیب چه میزان از توجه را به خود جلب میکند ؟)

2.       مشخصات عملی را تعیین کنید از جمله زمان در معرض بودن، انگیزاننده ها (جملات خاص یا تصاویر نمادین) و نیز مسائل مربوط به طراحی عملی مانند تنوع، اندازه نمونه و نوشته ها و عبارات

3.       یک تست آزمایشی را برای این که ببینید تا چه حد کار های صورت گرفته و محیط طراحی شده حس تعامل مورد نظر و مطلوب را بر می انگیزند انجام دهید

4.       و در آخر نمونه های اصلی را در محیط های واقعی ازمایش کنید.

add01.jpg

مطلب پیشنهادی

مارک نصب شده بر محصول نشان از هویت برند شما دارد

مارک برندسعی مجموعه بر این هدف استوار است که با استفاده از بهترین طراحی و پیاده سازی مارک در بهترین شرایط بتوانیم ارزش افزوده ای را برای تولیدکنندگان بوجود آوریم.
باور ما بر این اساس استوار است که یک مارک زیبا و شکیل میتواند کالای مشتریان ما را در بازار پر رقابت امروزی ، بهتر و مفیدتر معرفی نماید.


از تمامی مشتریان عزیزی که در سالهای فعالیت مجتمع چاپ فلزات سمیه اجازه داده اند تا این مجموعه نیز سهم کوچکی در معرفی برند و مارک محصولاتشان داشته باشد صمیمانه سپاسگذاریم و در ادامه راه تا کسب موفقیت های روز افزون در کنار شما هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 


مجتمع چاپ فلزات سمیه ، تولید کننده انواع مارک فلزی ساده ، برجسته و حک شده بر روی انواع فلزات استیل ، آلومینیوم و برنج ، کیفیت را از ما بخواهید

پلاک فلزی مشخصات پمپ

پلاک پمپساخت پلاک مشخصات برای انواع پمپ های آب ، هیدرولیک ، هوا و ... با استفاده از فلز استیل و آلومینیوم ، چاپ بصورت افست offset و اسید کاری . دارای استقامت و ماندگاری بالا جهت درج مشخصات و اطلاعات تولید کننده پمپ.
جهت بازدید از پلاک های ساخته شده در مجتمع چاپ فلزات سمیه می توانید از منوی بالای سایت به قسمت نمونه کارها وارد شوید.
مشخصات بطور مثال:
نوع پمپ
شماره سریال
دور در دقیقه پمپ RPM
حجم و دبی انتقالی پمپ
ولتاژ مصرفی

 

 

 

 

 

 

 

پلاک فلزی مشخصات پمپ - مجتمع چاپ فلزات سمیه

چاپ پلاک استیل ساخت و تولید

تولید و چاپ انواع پلاک استیل در ابعاد و رنگ بندی های مختلف ، ورق فلز استیل با ضخامت های مورد نظر مشتری و در انواع مات ، براق ، خش دار ، استیل بگیر و نگیر. چاپ بصورت پوزتیو و یا نگاتیو ، برجسته و یا گود.
ساخت انواع پلاک استیل برای مصارف مختلف در صنایع ، محصولات و کارخانه ها. جهت بازدید از نمونه کارهای تولیدی میتوانید به بخش نمونه کارها مراجعه نمایید و یا به بخش محصول مورد نظر خود از منوی سایت وارد شوید.
پلاک استیل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چاپ پلاک استیل ساخت و تولید - مجتمع چاپ فلزات سمیه

somaye-label.jpg

مارک پلاک آلومینیوم استیل چاپ فلزات سمیه

آخرین اخبار

تمامی حقوق وب سایت برای مجتمع چاپ فلزات سمیه محفوظ است