steel-sign.jpg

تاثیر برند سازی و ساختار مارک بر وفاداری مشتری

امروزه صنعت گران و تولیدکنندگان محصولات در دنیایی سرشار از رقابت و فراوانی محصولات مشغول به رقابت و بازاریابی برای کسب درصدی بیشتر از سهم بازار هستند و با استفاده از انواع ابزارهای تبلیغاتی سعی میکنند به این هدف نزدیک شوند.
از اوایل سال 2000 میلادی صاحبان نظریه های اقتصادی و فعالان بازار توصیه ای برای تولید کنندگان محصولات داشتند و آن توصیه هزینه 70 درصدی برای تبلیغات بود (تبلیغ بیشتر برابر با فروش بیشتر است) و اما این نظریه در سال 2010 میلادی بعد از گذشت 10 سال امتحان خود را پس داد و متفکران حوزه بازار متوجه شدند که مصرف کنندگان به شدت در معرض تبلیغات قرار گرفته اند و به نوعی تبلیغ گریز شده اند .
پس از تحقیقات بسیار و تحلیل یک دهه گذشته ، اصلاح در نظریه های تبلیغات و بازاریابی شروع شد و  یک نظریه جامع شکل گرفت. نظریه جدید بیان میکند بجای تبلیغ بر روی محصولات از برند سازی ومطرح کردن مارک سازنده استفاده گردد بطوری که بتوان حس وفاداری مشتری به برند و مارک مورد نظر را بدست آورد .
با استفاده از برند سازی و مایل کردن مشتری به یک مارک خاص میتوان رفتار مشتری را به سمتی سوق داد که در انتخاب خود به برند وفادار باشد و از بین محصولات متنوع نگاهی خاص و متفاوت به مارک و برندی داشته باشد که از آن تجربه خوبی کسب کرده است.

تاثیر برند و مارک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهکارهایی برای افزایش وفاداری مشتریان به یک برند :
فرض کنید کسی میخواهد سلامت خود را بهبود دهد. بهبود سلامت به صورت مستقیم انجام نمی شود. بلکه بهبود رژیم غذایی، بهبود کیفیت خواب، بهبود کیفیت ارتباطات و … در کنار هم میتوانند به بهبود سلامت منتهی شوند. وقتی از افزایش وفاداری به برند هم صحبت میکنیم، ماجرا به همین شکل است. نمیتوان به صورت مستقیم در مورد افزایش وفاداری به برند صحبت کرد. بلکه باید عوامل دیگری را جستجو کنیم که بر وفاداری به برند تاثیر میگذارند. در اینجا به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.


درگیری با محصول و میزان استفاده از آن (Product Involvement):
تحقیقات متعدد نشان داده اند که میزان درگیر بودن با یک محصول، میتواند یکی از عواملی باشد که وفاداری به آن محصول را افزایش دهد. اگر شما یک آژانس مسافرتی دارید و بلیط های شرکتهای مختلف را تامین میکنید، شرکتی که دفعات بیشتری به شما سر میزند و تعداد بلیط های بیشتری میخرد، احتمالاً در خرید بلیط، به آژانس شما وفادارتر خواهد بود.
اگر شما یک وبسایت دارید و علاقمند هستید که مخاطبان شما به شما وفادار باشند، احتمالاً اگر مدت زمان حضور آنها در وب سایت شما افزایش یابد، میتوانید امیدوار باشید که وفاداری آنها هم به شما افزایش خواهد یافت. اگر علاقمند به افزایش درگیری یا Involvement هستید، مطلبی که متمم در درس گیمیفیکیشن تحت عنوان Engagement  و استعاره نامزدی مطرح کرده است میتواند برای شما مفید باشد.


برداشت مشتری از ارزش محصول شما (Perceived Value):
اگر بخواهیم خیلی ساده به این عامل نگاه کنیم، یک سوال مشخص وجود دارد. مشتری شما آنچه را از دست داده است در مقایسه آنچه به دست آورده است چگونه ارزیابی میکند؟ اگر مشتری احساس کند در خرید یا تامین محصول شما، در مقایسه با آنچه از دست می دهد، دستاوردهای بیشتری داشته است، محصول شما را ارزشمند خواهد دانست. طبیعی است که هر چه این اختلاف بیشتر باشد، برداشت مشتری این است که محصول شما ارزش بیشتری به همراه داشته است.
برداشت مشتری از ارزش محصول را میتوان به ارزش عملکردی، ارزش احساسی، ارزش از لحاظ قیمت و ارزش از لحاظ بیان خود تقسیم کرد. این موارد در درس قبلی تحت عنوان ارزش پیشنهادی برند، مورد بررسی قرار گرفتند.
میزان اعتماد به برند (Brand Trust) عامل دیگری است که میتواند بر وفاداری مشتری به برند، تاثیرگذار باشد.
البته با وجودی که به کار بردن اصطلاح اعتماد به برند خیلی ساده است، تعریف دقیق و توضیح اینکه «اساساً اعتماد به برند چیست» چندان ساده نیست! اما یکی از ساده ترین تعریفها که در منابع متعدد هم مورد استناد قرار گرفته، این است که: مشتری تا چه حد باور دارد که برند، به حرفها و ارزش های پیشنهادی ادعا شده اش، عمل خواهد کرد؟


رضایت مشتری (Customer Satisfaction)
عامل بعدی است که میتواند به شدت بر روی وفاداری مشتری به برند تاثیرگذار باشد. اعتماد به برند و رضایت مشتری، مفاهیمی شبیه هم هستند با این تفاوت که یکی به قبل از تصمیم خرید و دیگری به بعد از تصمیم خرید مربوط می شود.
اگر وقتی از شما می پرسند که آیا از خودروی تولیدی شرکت … که خریداری کرده اید و در حال استفاده هستید رضایت دارید یا خیر، شما به وعده های قبلی خودروساز و وضعیت امروز خودروی خود فکر میکنید و بر این اساس در مورد میزان رضایت خود نظر میدهید.
اما وقتی از شما می پرسند که آیا به خودروی تولیدی شرکت … که هنوز نخریده اید، اعتماد دارید یا خیر، سوال این است که شما وقتی وعده های خودروساز را میشنوید تا چه حد مطمئن هستید که اگر آن خودرو را بخرید، وعده هایش محقق خواهد شد؟

وفاداری مشتری به برند و مارک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


شاید اکنون برای شما بهتر مشخص باشد که چرا برند و برندسازی به جای بحث هایی مانند هویت بصری برند و آگاهی از برند و نقش تبلیغات در برندسازی و شعار برند و پیام برند و شخصیت برند و … از بحثهایی مانند ارزش پیشنهادی برند و وفاداری به برند آغاز شد. اگر نتوانیم با طراحی درست محصول و فرایندها و کسب و کار، وفاداری مشتری به برند را افزایش دهیم، برندسازی به شیوه ی رایج آن، صرفاً راهکاری موقت و کوتاه مدت برای افزایش فروش خواهد بود و نه چیزی بیشتر.

مقاله ای درمورد تاثیر برند سازی و ساختار مارک بر روی وفاداری مشتریان از مجتمع چاپ فلزات سمیه

add03.jpg

مطلب پیشنهادی

تولید مارک فلزی برای انواع کیف و ساک و چمدان

مارک کیف و چمداناستفاده از مارک فلزی بر روی کیف و چمدان ها باعث شناخته شدن برند تجاری و همچنین زیبایی بیشتر محصول میگردد. استفاده از طرح ها و رنگ بندی های زیبا بر روی کیف و ساک و چمدان باعث می شود تا به محصول تولید شده نشان و اعتباری بیشتری داده شود.
مجتمع چاپ فلزات سمیه با بهره گیری از تکنولوژی های ساخت پیشرفته این امکان را برای تولید کنندگان فراهم نموده است تا بتوانند طرح های زیبایی را برای مارک محصولات خود تولید نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید مارک فلزی برای انواع کیف و ساک و چمدان - مجتمع چاپ فلزات سمیه

پلاک ظرفیت آسانسور فلزی با درج شماره سریال

پلاک ظرفیت آسانسور با شماره سریالبا توجه به تغییرات پیش آمده در استاندارد سازی آسانسور ، دستور اکید بر استفاده از پلاک های فلزی جهت نصب در کابین و تجهیزات آسانسور داده شده و پلاک های ظرفیت آسانسور حتما باید با درج شماره سریال نصب گردند.

سری جدید محصولات مجتمع چاپ فلزات سمیه جهت همگام سازی با استاندارد ، مجهز به شماره سریال گردیده اند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تولید انواع علام ، پلاک دستورالعمل حرکت دستی آسانسور و پلاک ظرفیت با فلزات استیل و آلومینیوم

ساخت پلاک و مارک با استیل طلایی

استیل طلاییورق های استیل طلایی رنگ بدلیل زیبایی بیشتر در ساخت پلاک و مارک های تزئینی کاربرد دارد و تمامی خواص فلز استیل را دارا می باشد و از لحاظ ساختار هیچ فرقی با استیل معمولی ندارد.
مجتمع چاپ فلزات سمیه با استفاده از با کیفیت ترین ورق های استیل طلایی اقدام به تولید مارک و پلاک طبق نیاز مشتریان محترم می نماید.

 

 

 

 

ساخت پلاک و مارک با استیل طلایی - مجتمع چاپ فلزات سمیه

somaye-label.jpg

مارک پلاک آلومینیوم استیل چاپ فلزات سمیه

آخرین اخبار

تمامی حقوق وب سایت برای مجتمع چاپ فلزات سمیه محفوظ است