somaye-label.jpg

تاثیر برند سازی و ساختار مارک بر وفاداری مشتری

امروزه صنعت گران و تولیدکنندگان محصولات در دنیایی سرشار از رقابت و فراوانی محصولات مشغول به رقابت و بازاریابی برای کسب درصدی بیشتر از سهم بازار هستند و با استفاده از انواع ابزارهای تبلیغاتی سعی میکنند به این هدف نزدیک شوند.
از اوایل سال 2000 میلادی صاحبان نظریه های اقتصادی و فعالان بازار توصیه ای برای تولید کنندگان محصولات داشتند و آن توصیه هزینه 70 درصدی برای تبلیغات بود (تبلیغ بیشتر برابر با فروش بیشتر است) و اما این نظریه در سال 2010 میلادی بعد از گذشت 10 سال امتحان خود را پس داد و متفکران حوزه بازار متوجه شدند که مصرف کنندگان به شدت در معرض تبلیغات قرار گرفته اند و به نوعی تبلیغ گریز شده اند .
پس از تحقیقات بسیار و تحلیل یک دهه گذشته ، اصلاح در نظریه های تبلیغات و بازاریابی شروع شد و  یک نظریه جامع شکل گرفت. نظریه جدید بیان میکند بجای تبلیغ بر روی محصولات از برند سازی ومطرح کردن مارک سازنده استفاده گردد بطوری که بتوان حس وفاداری مشتری به برند و مارک مورد نظر را بدست آورد .
با استفاده از برند سازی و مایل کردن مشتری به یک مارک خاص میتوان رفتار مشتری را به سمتی سوق داد که در انتخاب خود به برند وفادار باشد و از بین محصولات متنوع نگاهی خاص و متفاوت به مارک و برندی داشته باشد که از آن تجربه خوبی کسب کرده است.

تاثیر برند و مارک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهکارهایی برای افزایش وفاداری مشتریان به یک برند :
فرض کنید کسی میخواهد سلامت خود را بهبود دهد. بهبود سلامت به صورت مستقیم انجام نمی شود. بلکه بهبود رژیم غذایی، بهبود کیفیت خواب، بهبود کیفیت ارتباطات و … در کنار هم میتوانند به بهبود سلامت منتهی شوند. وقتی از افزایش وفاداری به برند هم صحبت میکنیم، ماجرا به همین شکل است. نمیتوان به صورت مستقیم در مورد افزایش وفاداری به برند صحبت کرد. بلکه باید عوامل دیگری را جستجو کنیم که بر وفاداری به برند تاثیر میگذارند. در اینجا به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.


درگیری با محصول و میزان استفاده از آن (Product Involvement):
تحقیقات متعدد نشان داده اند که میزان درگیر بودن با یک محصول، میتواند یکی از عواملی باشد که وفاداری به آن محصول را افزایش دهد. اگر شما یک آژانس مسافرتی دارید و بلیط های شرکتهای مختلف را تامین میکنید، شرکتی که دفعات بیشتری به شما سر میزند و تعداد بلیط های بیشتری میخرد، احتمالاً در خرید بلیط، به آژانس شما وفادارتر خواهد بود.
اگر شما یک وبسایت دارید و علاقمند هستید که مخاطبان شما به شما وفادار باشند، احتمالاً اگر مدت زمان حضور آنها در وب سایت شما افزایش یابد، میتوانید امیدوار باشید که وفاداری آنها هم به شما افزایش خواهد یافت. اگر علاقمند به افزایش درگیری یا Involvement هستید، مطلبی که متمم در درس گیمیفیکیشن تحت عنوان Engagement  و استعاره نامزدی مطرح کرده است میتواند برای شما مفید باشد.


برداشت مشتری از ارزش محصول شما (Perceived Value):
اگر بخواهیم خیلی ساده به این عامل نگاه کنیم، یک سوال مشخص وجود دارد. مشتری شما آنچه را از دست داده است در مقایسه آنچه به دست آورده است چگونه ارزیابی میکند؟ اگر مشتری احساس کند در خرید یا تامین محصول شما، در مقایسه با آنچه از دست می دهد، دستاوردهای بیشتری داشته است، محصول شما را ارزشمند خواهد دانست. طبیعی است که هر چه این اختلاف بیشتر باشد، برداشت مشتری این است که محصول شما ارزش بیشتری به همراه داشته است.
برداشت مشتری از ارزش محصول را میتوان به ارزش عملکردی، ارزش احساسی، ارزش از لحاظ قیمت و ارزش از لحاظ بیان خود تقسیم کرد. این موارد در درس قبلی تحت عنوان ارزش پیشنهادی برند، مورد بررسی قرار گرفتند.
میزان اعتماد به برند (Brand Trust) عامل دیگری است که میتواند بر وفاداری مشتری به برند، تاثیرگذار باشد.
البته با وجودی که به کار بردن اصطلاح اعتماد به برند خیلی ساده است، تعریف دقیق و توضیح اینکه «اساساً اعتماد به برند چیست» چندان ساده نیست! اما یکی از ساده ترین تعریفها که در منابع متعدد هم مورد استناد قرار گرفته، این است که: مشتری تا چه حد باور دارد که برند، به حرفها و ارزش های پیشنهادی ادعا شده اش، عمل خواهد کرد؟


رضایت مشتری (Customer Satisfaction)
عامل بعدی است که میتواند به شدت بر روی وفاداری مشتری به برند تاثیرگذار باشد. اعتماد به برند و رضایت مشتری، مفاهیمی شبیه هم هستند با این تفاوت که یکی به قبل از تصمیم خرید و دیگری به بعد از تصمیم خرید مربوط می شود.
اگر وقتی از شما می پرسند که آیا از خودروی تولیدی شرکت … که خریداری کرده اید و در حال استفاده هستید رضایت دارید یا خیر، شما به وعده های قبلی خودروساز و وضعیت امروز خودروی خود فکر میکنید و بر این اساس در مورد میزان رضایت خود نظر میدهید.
اما وقتی از شما می پرسند که آیا به خودروی تولیدی شرکت … که هنوز نخریده اید، اعتماد دارید یا خیر، سوال این است که شما وقتی وعده های خودروساز را میشنوید تا چه حد مطمئن هستید که اگر آن خودرو را بخرید، وعده هایش محقق خواهد شد؟

وفاداری مشتری به برند و مارک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


شاید اکنون برای شما بهتر مشخص باشد که چرا برند و برندسازی به جای بحث هایی مانند هویت بصری برند و آگاهی از برند و نقش تبلیغات در برندسازی و شعار برند و پیام برند و شخصیت برند و … از بحثهایی مانند ارزش پیشنهادی برند و وفاداری به برند آغاز شد. اگر نتوانیم با طراحی درست محصول و فرایندها و کسب و کار، وفاداری مشتری به برند را افزایش دهیم، برندسازی به شیوه ی رایج آن، صرفاً راهکاری موقت و کوتاه مدت برای افزایش فروش خواهد بود و نه چیزی بیشتر.

مقاله ای درمورد تاثیر برند سازی و ساختار مارک بر روی وفاداری مشتریان از مجتمع چاپ فلزات سمیه

add01.jpg

مطلب پیشنهادی

تولید مارک برند و لوگو محصولات تجاری

مارک برند و لوگوامروزه شناخته شدن برند تجاری از دغدغه های اصلی تولید کنندگان و بازرگانان است و یک راه خوب برای رسیدن به این هدف استفاده از برند تجاری بر روی محصولات است.
مجتمع چاپ فلزات سمیه تولید کننده انواع مارک فلزی می باشد که توانایی آن را دارد لوگو و طرح شما را بدون محدودیت در ابعاد و رنگ آمیزی مطابق با خواسته مشتری بر روی فلزات استیل ، آلومینیوم و برنج پیاده سازی نماید.
اتصال مارک فلزی بر روی محصول علاوه بر شناشانده شدن برند نتیجه دیگری نیز در بر دارد و آن هم افزایش زیبایی خود محصول می باشد.
فرق نمیکند که محصول شما پوشاک است یا یک قطعه صنعتی مهم شناساندن برند و نام تجاری شما به مصرف کنندگان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید مارک برند و لوگو محصولات تجاری - مجتمع چاپ فلزات سمیه

تولید پلاک استیل با روش چاپ نگاتیو

چاپ نگاتیو پلاک استیلچاپ نگاتیو negative بر روی فلز استیل روشی است که در آن زمینه ی پلاک اسید کاری می شود و نوشته ها بصورت برجسته بر روی پلاک ظاهر می شوند.
در این نوع چاپ زمینه پس از اسید کاری با رنگ پر می شود تا نوشته ها و متن های روی پلاک خود را بهتر و با خوانایی بیشتر نمایش دهند.
چاپ نگاتیو را می توان بصورت همزمان با چاپ پوزتیو positive نیز بر روی پلاک پیاده سازی نمود به این صورت که بخشی از پلاک نوشته ها گود شود و در بخشی دیگر زمینه گود گردد.

 

 

 

 

 

 

تولید پلاک استیل با روش چاپ نگاتیو - مجتمع چاپ فلزات سمیه

ساخت پلاک و مارک فلزی برای محصولات چرم

مارک و پلاک چرمتولید مارک برای کیف ، کفش ، کلاه ، پالتو و تمامی لباس های چرمی. استفاده از مارک فلزی بدون شک زیبایی پوشاک چرمی را دوچندان نموده و علاوه بر این کمک به شناخته شدن و اعتبار تولید کننده می نماید.
استفاده از رنگ بندی و طرح صحیح و مناسب در تولید مارک فلزی باعث می شود الگویی از استقامت و کیفیت عالی در ذهن مشتری و مصرف کننده محصولات چرم پدید آید و از طرفی کمک بسیار زیادی برای شناخته شدن نشان تجاری و برندینگ تولید کننده محصولات چرمی خواهد داشت.
مارک های فلزی تولید شده در مجتمع چاپ فلزات سمیه قابلیت چسباندن و یا پرچ شدن بر روی چرم را دارا می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساخت پلاک و مارک فلزی برای محصولات چرم - مجتمع چاپ فلزات سمیه

metal-printing.jpg

مارک پلاک آلومینیوم استیل چاپ فلزات سمیه

آخرین اخبار

تمامی حقوق وب سایت برای مجتمع چاپ فلزات سمیه محفوظ است