امروزه صنعت گران و تولیدکنندگان محصولات در دنیایی سرشار از رقابت و فراوانی محصولات مشغول به رقابت و بازاریابی برای کسب درصدی بیشتر از سهم بازار هستند و با استفاده از انواع ابزارهای تبلیغاتی سعی میکنند به این هدف نزدیک شوند.
از اوایل سال 2000 میلادی صاحبان نظریه های اقتصادی و فعالان بازار توصیه ای برای تولید کنندگان محصولات داشتند و آن توصیه هزینه 70 درصدی برای تبلیغات بود (تبلیغ بیشتر برابر با فروش بیشتر است) و اما این نظریه در سال 2010 میلادی بعد از گذشت 10 سال امتحان خود را پس داد و متفکران حوزه بازار متوجه شدند که مصرف کنندگان به شدت در معرض تبلیغات قرار گرفته اند و به نوعی تبلیغ گریز شده اند .
پس از تحقیقات بسیار و تحلیل یک دهه گذشته ، اصلاح در نظریه های تبلیغات و بازاریابی شروع شد و یک نظریه جامع شکل گرفت. نظریه جدید بیان میکند بجای تبلیغ بر روی محصولات از برند سازی ومطرح کردن مارک سازنده استفاده گردد بطوری که بتوان حس وفاداری مشتری به برند و مارک مورد نظر را بدست آورد .
با استفاده از برند سازی و مایل کردن مشتری به یک مارک خاص میتوان رفتار مشتری را به سمتی سوق داد که در انتخاب خود به برند وفادار باشد و از بین محصولات متنوع نگاهی خاص و متفاوت به مارک و برندی داشته باشد که از آن تجربه خوبی کسب کرده است.
راهکارهایی برای افزایش وفاداری مشتریان به یک برند :
فرض کنید کسی میخواهد سلامت خود را بهبود دهد. بهبود سلامت به صورت مستقیم انجام نمی شود. بلکه بهبود رژیم غذایی، بهبود کیفیت خواب، بهبود کیفیت ارتباطات و … در کنار هم میتوانند به بهبود سلامت منتهی شوند. وقتی از افزایش وفاداری به برند هم صحبت میکنیم، ماجرا به همین شکل است. نمیتوان به صورت مستقیم در مورد افزایش وفاداری به برند صحبت کرد. بلکه باید عوامل دیگری را جستجو کنیم که بر وفاداری به برند تاثیر میگذارند. در اینجا به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.
درگیری با محصول و میزان استفاده از آن (Product Involvement):
تحقیقات متعدد نشان داده اند که میزان درگیر بودن با یک محصول، میتواند یکی از عواملی باشد که وفاداری به آن محصول را افزایش دهد. اگر شما یک آژانس مسافرتی دارید و بلیط های شرکتهای مختلف را تامین میکنید، شرکتی که دفعات بیشتری به شما سر میزند و تعداد بلیط های بیشتری میخرد، احتمالاً در خرید بلیط، به آژانس شما وفادارتر خواهد بود.
اگر شما یک وبسایت دارید و علاقمند هستید که مخاطبان شما به شما وفادار باشند، احتمالاً اگر مدت زمان حضور آنها در وب سایت شما افزایش یابد، میتوانید امیدوار باشید که وفاداری آنها هم به شما افزایش خواهد یافت. اگر علاقمند به افزایش درگیری یا Involvement هستید، مطلبی که متمم در درس گیمیفیکیشن تحت عنوان Engagement و استعاره نامزدی مطرح کرده است میتواند برای شما مفید باشد.
برداشت مشتری از ارزش محصول شما (Perceived Value):
اگر بخواهیم خیلی ساده به این عامل نگاه کنیم، یک سوال مشخص وجود دارد. مشتری شما آنچه را از دست داده است در مقایسه آنچه به دست آورده است چگونه ارزیابی میکند؟ اگر مشتری احساس کند در خرید یا تامین محصول شما، در مقایسه با آنچه از دست می دهد، دستاوردهای بیشتری داشته است، محصول شما را ارزشمند خواهد دانست. طبیعی است که هر چه این اختلاف بیشتر باشد، برداشت مشتری این است که محصول شما ارزش بیشتری به همراه داشته است.
برداشت مشتری از ارزش محصول را میتوان به ارزش عملکردی، ارزش احساسی، ارزش از لحاظ قیمت و ارزش از لحاظ بیان خود تقسیم کرد. این موارد در درس قبلی تحت عنوان ارزش پیشنهادی برند، مورد بررسی قرار گرفتند.
میزان اعتماد به برند (Brand Trust) عامل دیگری است که میتواند بر وفاداری مشتری به برند، تاثیرگذار باشد.
البته با وجودی که به کار بردن اصطلاح اعتماد به برند خیلی ساده است، تعریف دقیق و توضیح اینکه «اساساً اعتماد به برند چیست» چندان ساده نیست! اما یکی از ساده ترین تعریفها که در منابع متعدد هم مورد استناد قرار گرفته، این است که: مشتری تا چه حد باور دارد که برند، به حرفها و ارزش های پیشنهادی ادعا شده اش، عمل خواهد کرد؟
رضایت مشتری (Customer Satisfaction)
عامل بعدی است که میتواند به شدت بر روی وفاداری مشتری به برند تاثیرگذار باشد. اعتماد به برند و رضایت مشتری، مفاهیمی شبیه هم هستند با این تفاوت که یکی به قبل از تصمیم خرید و دیگری به بعد از تصمیم خرید مربوط می شود.
اگر وقتی از شما می پرسند که آیا از خودروی تولیدی شرکت … که خریداری کرده اید و در حال استفاده هستید رضایت دارید یا خیر، شما به وعده های قبلی خودروساز و وضعیت امروز خودروی خود فکر میکنید و بر این اساس در مورد میزان رضایت خود نظر میدهید.
اما وقتی از شما می پرسند که آیا به خودروی تولیدی شرکت … که هنوز نخریده اید، اعتماد دارید یا خیر، سوال این است که شما وقتی وعده های خودروساز را میشنوید تا چه حد مطمئن هستید که اگر آن خودرو را بخرید، وعده هایش محقق خواهد شد؟
شاید اکنون برای شما بهتر مشخص باشد که چرا برند و برندسازی به جای بحث هایی مانند هویت بصری برند و آگاهی از برند و نقش تبلیغات در برندسازی و شعار برند و پیام برند و شخصیت برند و … از بحثهایی مانند ارزش پیشنهادی برند و وفاداری به برند آغاز شد. اگر نتوانیم با طراحی درست محصول و فرایندها و کسب و کار، وفاداری مشتری به برند را افزایش دهیم، برندسازی به شیوه ی رایج آن، صرفاً راهکاری موقت و کوتاه مدت برای افزایش فروش خواهد بود و نه چیزی بیشتر.
مقاله ای درمورد تاثیر برند سازی و ساختار مارک بر روی وفاداری مشتریان از مجتمع چاپ فلزات سمیه
تولید پلاک فلزی جهت استفاده در کرکره ها و درب های بازوئی و ریلی با استفاده از فلز استیل و آلومینیوم بصورت برجسته و ساده در انواع رنگ بندی و ابعاد مختلف.
جهت بازدید از پلاک های ساخته شده در مجتمع چاپ فلزات سمیه می توانید از منوی بالای سایت به قسمت نمونه کارها وارد شوید.
تولید کنندگان درب و کرکره می توانند مشخصات و برند تجاری خود را بر روی پلاک درج نموده و بر روی محصول خود نصب نمایند . استفاده از پلاک فلزی این مزیت را دارد که بسیار مقاوم بوده و در شرایط محیطی مانند گرما و سرما و نور خورشید کیفیت خود را از دست نداده ، درضمن زیبایی محصول را نیز افزایش می دهند.
ساخت پلاک کرکره برقی و درب بازوئی و ریلی - مجتمع چاپ فلزات سمیه
پلاک مشخصات قطعه ای مهم برای دستگاه ها و ماشین آلات می باشد چراکه بوسیله آن اطلاعات فنی برای مصرف کننده روشن می گردد. پلاک های مشخصات اصولا از جنس فلز استیل و یا آلومینیوم ساخته میشود و دارای دوام و ماندگاری بسیار بالا می باشند.
پلاک مشخصات در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، آب و فاضلاب ، سازندگان ماشین آلات راه سازی ، غذایی ، دارویی و ...
مجتمع چاپ فلزات سمیه با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز و مواد اولیه مرغوب سعی بر آن دارد تا بهترین محصول را از نظر دوام و ماندگاری به مشتریان خود عرضه دارد.
ساخت تابلو هشدار دوربین مدار بسته ، چاپ روی فلز ، جهت نصب در اماکنی که دوربین مداربسته CCTV نصب شده است
![]() |
---|