somaye-label.jpg

تاثیر برند سازی و ساختار مارک بر وفاداری مشتری

امروزه صنعت گران و تولیدکنندگان محصولات در دنیایی سرشار از رقابت و فراوانی محصولات مشغول به رقابت و بازاریابی برای کسب درصدی بیشتر از سهم بازار هستند و با استفاده از انواع ابزارهای تبلیغاتی سعی میکنند به این هدف نزدیک شوند.
از اوایل سال 2000 میلادی صاحبان نظریه های اقتصادی و فعالان بازار توصیه ای برای تولید کنندگان محصولات داشتند و آن توصیه هزینه 70 درصدی برای تبلیغات بود (تبلیغ بیشتر برابر با فروش بیشتر است) و اما این نظریه در سال 2010 میلادی بعد از گذشت 10 سال امتحان خود را پس داد و متفکران حوزه بازار متوجه شدند که مصرف کنندگان به شدت در معرض تبلیغات قرار گرفته اند و به نوعی تبلیغ گریز شده اند .
پس از تحقیقات بسیار و تحلیل یک دهه گذشته ، اصلاح در نظریه های تبلیغات و بازاریابی شروع شد و  یک نظریه جامع شکل گرفت. نظریه جدید بیان میکند بجای تبلیغ بر روی محصولات از برند سازی ومطرح کردن مارک سازنده استفاده گردد بطوری که بتوان حس وفاداری مشتری به برند و مارک مورد نظر را بدست آورد .
با استفاده از برند سازی و مایل کردن مشتری به یک مارک خاص میتوان رفتار مشتری را به سمتی سوق داد که در انتخاب خود به برند وفادار باشد و از بین محصولات متنوع نگاهی خاص و متفاوت به مارک و برندی داشته باشد که از آن تجربه خوبی کسب کرده است.

تاثیر برند و مارک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهکارهایی برای افزایش وفاداری مشتریان به یک برند :
فرض کنید کسی میخواهد سلامت خود را بهبود دهد. بهبود سلامت به صورت مستقیم انجام نمی شود. بلکه بهبود رژیم غذایی، بهبود کیفیت خواب، بهبود کیفیت ارتباطات و … در کنار هم میتوانند به بهبود سلامت منتهی شوند. وقتی از افزایش وفاداری به برند هم صحبت میکنیم، ماجرا به همین شکل است. نمیتوان به صورت مستقیم در مورد افزایش وفاداری به برند صحبت کرد. بلکه باید عوامل دیگری را جستجو کنیم که بر وفاداری به برند تاثیر میگذارند. در اینجا به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.


درگیری با محصول و میزان استفاده از آن (Product Involvement):
تحقیقات متعدد نشان داده اند که میزان درگیر بودن با یک محصول، میتواند یکی از عواملی باشد که وفاداری به آن محصول را افزایش دهد. اگر شما یک آژانس مسافرتی دارید و بلیط های شرکتهای مختلف را تامین میکنید، شرکتی که دفعات بیشتری به شما سر میزند و تعداد بلیط های بیشتری میخرد، احتمالاً در خرید بلیط، به آژانس شما وفادارتر خواهد بود.
اگر شما یک وبسایت دارید و علاقمند هستید که مخاطبان شما به شما وفادار باشند، احتمالاً اگر مدت زمان حضور آنها در وب سایت شما افزایش یابد، میتوانید امیدوار باشید که وفاداری آنها هم به شما افزایش خواهد یافت. اگر علاقمند به افزایش درگیری یا Involvement هستید، مطلبی که متمم در درس گیمیفیکیشن تحت عنوان Engagement  و استعاره نامزدی مطرح کرده است میتواند برای شما مفید باشد.


برداشت مشتری از ارزش محصول شما (Perceived Value):
اگر بخواهیم خیلی ساده به این عامل نگاه کنیم، یک سوال مشخص وجود دارد. مشتری شما آنچه را از دست داده است در مقایسه آنچه به دست آورده است چگونه ارزیابی میکند؟ اگر مشتری احساس کند در خرید یا تامین محصول شما، در مقایسه با آنچه از دست می دهد، دستاوردهای بیشتری داشته است، محصول شما را ارزشمند خواهد دانست. طبیعی است که هر چه این اختلاف بیشتر باشد، برداشت مشتری این است که محصول شما ارزش بیشتری به همراه داشته است.
برداشت مشتری از ارزش محصول را میتوان به ارزش عملکردی، ارزش احساسی، ارزش از لحاظ قیمت و ارزش از لحاظ بیان خود تقسیم کرد. این موارد در درس قبلی تحت عنوان ارزش پیشنهادی برند، مورد بررسی قرار گرفتند.
میزان اعتماد به برند (Brand Trust) عامل دیگری است که میتواند بر وفاداری مشتری به برند، تاثیرگذار باشد.
البته با وجودی که به کار بردن اصطلاح اعتماد به برند خیلی ساده است، تعریف دقیق و توضیح اینکه «اساساً اعتماد به برند چیست» چندان ساده نیست! اما یکی از ساده ترین تعریفها که در منابع متعدد هم مورد استناد قرار گرفته، این است که: مشتری تا چه حد باور دارد که برند، به حرفها و ارزش های پیشنهادی ادعا شده اش، عمل خواهد کرد؟


رضایت مشتری (Customer Satisfaction)
عامل بعدی است که میتواند به شدت بر روی وفاداری مشتری به برند تاثیرگذار باشد. اعتماد به برند و رضایت مشتری، مفاهیمی شبیه هم هستند با این تفاوت که یکی به قبل از تصمیم خرید و دیگری به بعد از تصمیم خرید مربوط می شود.
اگر وقتی از شما می پرسند که آیا از خودروی تولیدی شرکت … که خریداری کرده اید و در حال استفاده هستید رضایت دارید یا خیر، شما به وعده های قبلی خودروساز و وضعیت امروز خودروی خود فکر میکنید و بر این اساس در مورد میزان رضایت خود نظر میدهید.
اما وقتی از شما می پرسند که آیا به خودروی تولیدی شرکت … که هنوز نخریده اید، اعتماد دارید یا خیر، سوال این است که شما وقتی وعده های خودروساز را میشنوید تا چه حد مطمئن هستید که اگر آن خودرو را بخرید، وعده هایش محقق خواهد شد؟

وفاداری مشتری به برند و مارک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


شاید اکنون برای شما بهتر مشخص باشد که چرا برند و برندسازی به جای بحث هایی مانند هویت بصری برند و آگاهی از برند و نقش تبلیغات در برندسازی و شعار برند و پیام برند و شخصیت برند و … از بحثهایی مانند ارزش پیشنهادی برند و وفاداری به برند آغاز شد. اگر نتوانیم با طراحی درست محصول و فرایندها و کسب و کار، وفاداری مشتری به برند را افزایش دهیم، برندسازی به شیوه ی رایج آن، صرفاً راهکاری موقت و کوتاه مدت برای افزایش فروش خواهد بود و نه چیزی بیشتر.

مقاله ای درمورد تاثیر برند سازی و ساختار مارک بر روی وفاداری مشتریان از مجتمع چاپ فلزات سمیه

add03.jpg

مطلب پیشنهادی

تولید مارک پوشاک و لباس

مارک پوشاک و لباسامروزه برندینگ در صنعت پوشاک یک امر مهم و غیر قابل چشم پوشی است. تولید گنندگان و واردگنندگان پوشاک می توانند با استفاده از نصب مارک های فلزی بر روی محصولات هم به زیبایی محصول بیفزایند و هم اینکه مارک و نشان خود را در ذهن خریدار به خوبی جلوه دهند.
یکی از ویژگی های مهم در مارک های فلزی تولید شده برای پوشاک این است که فلزات دارای لبه تیز نباشند تا صدمه ای به پوشاک نرسد. مجتمع چاپ فلزات سمیه با استفاده از تکنیک قالب برش در تولید مارک ها این امکان را فراهم کرده است تا محصولی بدون لبه های تیز تولید نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید مارک پوشاک و لباس - مجتمع چاپ فلزات سمیه

پلاک و مارک فلزی

ساخت پلاک و مارک با استیل 304 و 316 و 430

بسته به نوع کاربرد و محل نصب مارک و پلاک های ساخته شده از جنس فلز استیل میتوان آنها را به سه دسته تقسیم کرد.
دسته اول پلاک و مارک های مقاوم در برابر حرارت و ضربه
دسته دوم پلاک و مارک های مقاوم در برابر حرارات ، ضربه ، خوردگی ، رسوب ، اسید
دسته سوم پلاک و مارک های مقاوم در برابر سایش و اصطکاک
برای دسته اول و دوم بالا دو نوع استیل پیشنهاد می شود استیل 304 و استیل 316 این دو کد درواقع بیانگر همان فاکتور های مقاومتی است که در بالا به آنها اشاره شد.
استیل 316 در مقابل خوردگی و محیط های اسیدی بسیار مقاوم است و استیل 304 مقاوم در برابر ضربه و حرارت می باشد ولی در محیط هایی که دارای خورندگی هستند از بین می روند.
نوع استیل 316 تمامی مزایای استیل 304 را دارد و علاوه بر آن درمقابل خوردگی مقاوم است.
برای دسته سوم نوع استیل 430 معرفی میگردد که در مقابل سایش و اصطکاک بسیار مقاوم است و اکثر پلاک و مارک های استیل با این نوع ساخته می شود.
تفاوت اصلی بین استیل های 304 و 316 با استیل سری 430 در خاصیت مغناطیسی انها است بدین صورت که استیل های 304 و 316 را آهنربا جذب نمیکند ولی استیل 430 را آهنربا جذب می نماید.
مجتمع چاپ فلزات سمیه با استفاده از بهترین ورق های استیل موجود در بازار و بسته به نوع نیاز مشتری اقدام به تولید پلاک و مارک استیل می نماید.

steel-label.jpg

مارک پلاک آلومینیوم استیل چاپ فلزات سمیه

آخرین اخبار

تمامی حقوق وب سایت برای مجتمع چاپ فلزات سمیه محفوظ است